2009. december 10., csütörtök

Mécsestartó igloo

Szükséges hozzá:

~35-45 db kockacukor
ragasztópisztoly, vagy más gyorsan száradó ragasztó, esetleg (maradék) cukormáz
kartonpapír




A kockacukrokat helyezzük el egy 3/4 körben. Én hozzáragasztottam egy kartonlaphoz, és a végén körbevágom, és ezzel együtt helyezem el a végleges helyére. Mivel a mécses lefele is fút, érdemes egy poháralátétet tenni majd a végleges helyen alá.




Érdemes a munka megkezdése előtt a kartonlapra felrajzolni a kívánt kört. Én ezt elmulasztottam - látszik is... kicsit eliptikus jelleget öltött az igloom :)

A kockacukrokat elkezdjük felragasztani. Majd a második sort egy kicsit beljebb, a harmadik sort még beljebb,.....

A végén egy helyes kis építményt kapunk:




FONTOS: a mécses lángja hajlamos a felső kockacukorból karamellt is csinálni, tehát SOHA ne hagyjuk felügyelet nélkül. Mint ahogy más gyertyát se!

2 megjegyzés:

  1. Vizes ecset nem ragasztaná össze a darabokat, szerinted?

    VálaszTörlés
  2. Az én kockacukraimat tuti nem, mert vagy 6 éve vannak a szekreny tetején :)
    Ugyis kell újabb csomagot vennem, kipróbálom és megírom :)

    VálaszTörlés